
Modul: Zdrava komunikacija na delovnem mestu
Na delovnem mestu preživimo tretjino svojega življenja, zato je dobro sporazumevanje v delovnem okolju nujno, a je hkrati pogosto bolj kompleksno od sporazumevanja v drugih okoljih.
Različni načini komuniciranja so primerni ob različnih situacijah in z različnimi ljudmi (nadrejenimi, neposrednimi sodelavci, podrejenimi, poslovnimi partnerji, v timu idr.). Na komunikacijo vplivajo tudi neposredne okoliščine (npr. povečan obseg dela, kratki roki, spremembe v podjetju, zdravje zaposlenih), ki v nekaterih primerih pri zaposlenih lahko povzročajo škodljivi stres.
Slovenska raziskava o vplivu kakovosti komunikacije na zdravje zaposlenih iz leta 2014 je pokazala, da le ta lahko vpliva na pojav najpogostejših zdravstvenih težav, kot so bolečine v hrbtenici, glavobol, migrena, težave s prebavili, duševne težave in druge zdravstvene težave, ki imajo velik negativen vpliv na produktivnost in poslovanje delovne organizacije. V 2. predavanju bomo govorili o zdravi komunikaciji na delovnem mestu, in sicer:
- Kaj vse je komuniciranje?
Predstavili bomo besedno in nebesedno komunikacijo (telesne kretnje, ton glasu, obrazna mimika). Dobro komunicirati pomeni znati poslušati in slišati srž sporočila ter znati podati sporočilo.
- Kako učinkovito poslušati?
Katere so ovire, ki otežujejo zares slišati to, kar vam sodelavec želi sporočiti, in kako jih odpraviti.
- Kako se odzvati na kritiko?
Uspešna komunikacija je ključna za preprečevanje konfliktov ter njihovo uspešno razreševanje. Spoznali bomo različne načine odzivanja na kritiko (pasivni, agresivni, pasivno agresivni, asertivni idr.).
- Kako komunicirati v timu in sodelovati na poti k skupnemu cilju?
Kako biti odprt za različna mnenja? Kako sodelavcu zastaviti vprašanje ali ga prositi za uslugo? Jasno, vljudno in z upoštevanjem širšega konteksta.